Pre koho je kurz určený?
Kurz využijú najmä ľudia v pomáhajúcich a manažérskych profesiách na rôznych úrovniach riadenia, napr. v priemysle, doprave, obchode, službách, bankovníctve a poisťovníctve, štátnej správe a samospráve, vo vzdelávaní a pod. Poznatky a zručnosti získané v kurze uplatníte všade, kde sa používa alebo je vhodné používať riadenie a usmerňovanie ľudských zdrojov.
Čo sa v kurze naučíte
Kurz je zameraný na využitie koučingu ako rolového modelu pri vedení nasledovníka s použitím individuálneho prístupu.
Absolventi výcviku získajú prehľad o možnostiach poradenstva, individuálneho tréningu a stimulácie potenciálu formou koučingu.
Nadobudnuté zručnosti uplatnia absolventi v role kouča, poradcu, tútora, mentora, trénera či konzultanta. Vedomosti a zručnosti využijú predovšetkým v práci s manažérmi, obchodnými zástupcami a zamestnancami.
Ako kurz prebieha?
Kurz realizujeme kombinovanou formou, pričom časť výučby prebieha prezenčne a časť dištančne. Prezenčná výučba sa realizuje v skupine s optimálnym počtom účastníkov, zaručujúcim individuálny prístup. Online výučba prebieha formou individuálneho videohovoru s každým účastníkom vzdelávania a formou samoštúdia s využitím učebných materiálov, ktoré sú pre účastníkov dostupné online.
Kurz tvorí 7 výcvikových dní rozdelených do 3 blokov. Každý deň má 8 vyučovacích hodín. Priemerná dĺžka kurzu je 3 týždne.
Prvý a tretí vzdelávací blok (spolu 5 dní) prebieha prezenčnou formou. V druhom bloku každý z účastníkov absolvuje koučingový rozhovor s lektorom vo vopred dohodnutom čase. Zvyšok 2. bloku je venovaný samoštúdiu, ktoré účastníci môžu absolvovať v ľubovoľnom čase do termínu 3. bloku, ktorého súčasťou je aj záverečná skúška.
Medzi jednotlivými blokmi výučby lektori zadávajú účastníkom úlohy, ktoré potom majú možnosť rozobrať v skupine a konzultovať s lektormi.
Ako je kurz ukončený?
V závere kurzu účastníci absolvujú záverečnú skúšku, ktorá pozostáva z:
- písomného testu z teórie leadershipu a koučingu,
- z koučovacieho rozhovoru so spätnou väzbou.
Čo je obsahom kurzu?
Blok 1
1. deň: Úvod do leadershipu (teória) – prezenčne
- Leader – štýly vedenia – koučovací prístup,
- Moja rola v riadení tímu a práca s charizmou lídra,
- Základné nastavenie emočnej investície vo vzťahu kouč – koučovaný,
- Činnostné nastavenie lídra,
- Koučing ako hľadanie variantných riešení v koučingovom procese,
- Kritické a analytické myslenie v koučingu nasledovníkov,
- Stanovovanie a dosahovanie cieľov,
- Koučingové metódy UGROW, Magic 4F a Performance koučing
- Kontrolné mechanizmy pri nastavovaní cieľov.
2. deň: Komunikácia v koučovacom procese (teória) - prezenčne
- Emocionálna inteligencia (EQ) a jej využitie v koučovacom procese,
- Koučovací rozhovor ako proces dosahovanie cieľov u nasledovníkov (priebeh, pravidlá, etika v koučingu),
- Príprava na koučovací rozhovor,
- Práca s emóciami, egom a podvedomím, budovanie dôvery u koučovaného,
- Komunikácia činom – adaptívne konanie a jeho vplyv na koučovaného,
- Verbálna komunikácia – kladenie koučovacích otázok,
- Aktívne počúvanie, ticho a práca s časom v koučovaní,
- Neverbálna komunikácia,
- Metakomunikácia a psychosomatická inteligencia – prejavy, identifikácia príčin a ich odstraňovanie.
3. deň: Spokojnosť = úspech – prezenčne
- Stanovenie procesnej cesty koučovaného,
- Ako podporiť sebareflexiu a sebahodnotenie u koučovaného?
- Bariéry v koučingovom procese,
- Intrapersonálny konflikt a možnosti jeho riešenia,
- Východzí bod u koučovaného a stanovenie metriky v sledovaných témach (silné stránky, typológia osobnosti, tímové roly, VAK systém, komunikačný štýl),
- Metóda 4/4 - postupnosti učenia a transformácie pri dosahovaní cieľov,
- Rovnica pre Výkon = P x S x W – I
- Potenciál koučovaného – hodnoty, vízia, ciele, silné stránky,
- Definovanie úspechu a spokojnosti ako cieľového stavu a jeho metrika cez rovnicu úspechu,
- Skening - testovanie hraníc komfortnej zóny u koučovaného – sledovanie psychosomatiky (PSQ),
- Šejping - identifikácia koučovaného cez metaprogramy a metavzorce správania,
- Identifikácia interferencií,
- Prepisovanie starých vzorcov ako postupné kroky do cieľa, tréning, budovanie návykov, rituály.
Blok 2
4. a 5. deň: Vlastný koučing a samoštúdium - dištančne
- Individuálny koučingový rozhovor online s každým účastníkom vzdelávania v trvaní 90-120 min.,
- Samoštúdium s využitím učebných materiálov zostavených pre tento kurz, ktoré budú účastníkom k dispozícii v online platforme.
Blok 3
6. deň: Motivácia inšpiráciou, nácvik koučovacích rozhovorov – prezenčne
- Čo robiť, keď sa koučovanému nedarí v dosahovaní stanovených cieľov?
- Práca s motiváciou koučovaného,
- Spätná väzba v koučingovom procese,
- Koučingová podpora pri dosahovaní cieľov – nástroje,
- Nácvik koučovacích rozhovorov medzi účastníkmi navzájom (so supervíziou a spätnou väzbou).
7. deň: Embodied experience, záverečná skúška - prezenčne
- Sebarozvoj a sebakoučovacie metódy ako cesta k cieľu koučovaného,
- Práca s negatívnymi myšlienkami,
- Emočné perpetum mobile pozitívnych myšlienok,
- Záverečná skúška:
- písomný test z teórie leadershipu a koučingu,
- koučovací rozhovor so spätnou väzbou.
Kto vedie tento kurz?
Lektormi kurzu sú Barbora a Martin Zibrínovci.
Barbora Zibrínová je pedagóg, konzultant a poradca v oblasti osobnostného rozvoja a rodinnej problematiky. Vyštudovala sociálnu prácu na VŠ zdravotníctva a sociálnej práce sv. Alžbety v Bratislave a špeciálnu pedagogiku na Univerzite Jana Amosa Komenského v Prahe. Odborné vedomosti a zručnosti rozširovala rôznymi kurzami venovanými kreativite, etikoterapii, systemickým konšteláciám a pod.
Martin Zibrín vyštudoval riadenie ľudských zdrojov – andragogiku na Univerzite Jana Amosa Komenského v Prahe, cestovný ruch na ekonomickej fakulte UMB a Project Management and Financial Management na inštitúte IMSR. Pôsobí viac ako 12 rokov na kľúčových pozíciách v oblasti projektového manažmentu a podnikových nákupov a má za sebou viacero úspešne realizovaných projektov. Je odborníkom na psychologické vyjednávanie nákupcov a obchodníkov. Aktuálne pôsobí ako kouč a lektor v dlhodobých projektoch zameraných na zlepšovanie procesov, komunikáciu a zvyšovanie motivácie pracovníkov.
Aké metódy využívajú lektori v rámci kurzu?
- metódy učenia podľa D. A. Kolba,
- participatívne metódy - teoretické vstupy spojené s praktickými cvičeniami,
- video prezentácie, hranie rolí, riešenie individuálnych simulácií,
- diskusné, inscenačné, dotazníkové metódy,
- hry s pedagogickým a psychologickým potenciálom, metódy autentickej skúsenosti, pozorovanie, supervízia a pod.
Prečo si vybrať práve tento kurz?
- vzdelávanie vedú kvalifikovaní a skúsení lektori, ktorí pri výučbe využívajú najnovšie poznatky, metódy a techniky,
- kurz efektívne prepája aktuálne teoretické poznatky z oblasti leadershipu a koučingu s praxou,
- vzdelávanie v malých skupinách zaručuje individuálny prístup,
- počas kurzu si vyskúšate, aké to je byť v role koučovaného aj kouča,
- vďaka kombinovanej forme výučby a časovom odstupe medzi jednotlivými blokmi nebude náročné kurz zladiť s pracovnými povinnosťami,
- online výučba prebieha prostredníctvom spoľahlivej platformy Microsoft Teams, ktorá umožňuje komunikáciu medzi lektormi a účastníkmi, aj účastníkmi navzájom, a tiež poskytuje priestor pre samoštúdium z materiálov našej online knižnice,
- všetky učebné materiály, obsahujúce najnovšie poznatky k témam vzdelávania, sú zahrnuté v cene kurzu.