Pre koho je projekt zameraný?
Projekt je zameraný pre:
- uchádzačov o zamestnanie a znevýhodnených uchádzačov o zamestnanie v rámci aktivity č. 1 Podpora rekvalifikácie uchádzačov o zamestnanie,
- mladých uchádzačov o zamestnanie a mladých znevýhodnených uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú NEET v rámci aktivity č. 2 Podpora nadobúdania a zmeny zručností mladých uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú v situácii NEET.
Aké sú ciele projektu
1. Podpora rekvalifikácie uchádzačov o zamestnanie
S cieľom zlepšiť prístup UoZ a znevýhodneným UoZ k zamestnaniu, môže úrad poskytnúť finančný príspevok na podporu rekvalifikácie UoZ, a to za účelom nadobúdania, alebo zmeny zručností nevyhnutne potrebných pre aktívnu účasť UoZ na trhu práce, resp. za účelom osvojenia si alebo rozvoja správnych zručností, po ktorých je dopyt na pracovných miestach na trhu práce.
Príspevok bude úradom poskytnutý na základe posúdenia individuálnej možnosti predpokladaného uplatnenia sa UoZ na trhu práce, po absolvovaní rekvalifikácie. Dôraz bude kladený na zvyšovanie predpokladov pre uplatnenie a udržanie sa takto podporovaného UoZ na trhu práce. Prihliadať sa bude aj na uplatnenie sa na trhu práce v sektoroch, ktoré majú rozvojový potenciál prezentovaný príslušným odvetvím hospodárstva. Podporované bude aj získavanie alebo prehlbovanie zručností UoZ, ak tieto budú zamerané na zručností v súlade s individuálnymi potrebami UoZ a budú zohľadňovať aktuálne, resp. meniace sa požiadavky trhu práce. Uvedené sa bude zabezpečovať najmä v spolupráci s Alianciou sektorových rád. Prínosným bude tiež zabezpečenie zručností relevantných k zelenej a digitálnej transformácii hospodárstva.
2. Podpora nadobúdania a zmeny zručností mladých uchádzačov o zamestnanie, ktorí sú v situácii NEET
Za účelom osvojenia si alebo rozvoja správnych zručností, po ktorých je dopyt na trhu práce môže úrad poskytnúť finančný príspevok na podporu rekvalifikácie mladého UoZ a znevýhodneného mladého UoZ, ktorý je v situácií NEET, a to na základe posúdenia individuálnej možnosti predpokladaného uplatnenia sa na trhu práce po absolvovaní rekvalifikácie a na základe zhodnotenia účelnosti a hospodárnosti nákladov vynaložených na rekvalifikáciu.
Aj v tejto aktivite sa bude prihliadať na uplatnenie sa na trhu práce v sektoroch, ktoré majú rozvojový potenciál prezentovaný príslušným odvetvím hospodárstva, ak budú takéto sektory špecifikované. Uvedené sa bude zabezpečovať najmä v spolupráci s Alianciou sektorových rád. Prínosným bude tiež zabezpečenie zručností relevantných k zelenej a digitálnej transformácii hospodárstva. Pri mladých UoZ a znevýhodnených mladých UoZ sa počíta okrem iného aj s podporou vzdelávacích programov zameraných na získanie vedomostí a zručností potrebných pre vykonávanie konkrétnych pracovných pozícií z oblasti informačných technológií (prostredníctvom tzv. sofistikovaných IT kurzov), ako z oblasti zelenej transformácie hospodárstva.
Aké formy výučby môže úrad podporovať z hľadiska rekvalifikácie?
- prezenčná forma (vyžaduje sa priama fyzická účasť UoZ na rekvalifikácii)
- dištančná forma (nevyžaduje sa priama fyzická účasť na rekvalifikácii; priebeh rekvalifikácie musí byť uskutočňovaný cez online nástroje, pričom musí byť v prípade potreby jednoznačne preukázané, že rekvalifikácia prebiehala v súčinnosti s lektorom, že vzdelávací program (učebné osnovy) boli v požadovanej miere prebraté a boli riadne zdokumentované); za dištančné vzdelávanie možno považovať aj vzdelávanie, ktoré neprebieha priamo online s lektorom, ale prostredníctvom prístupu k video kurzu za predpokladu, že sa účastníci pri prezeraní videí zaregistrujú a teda bude možné odkontrolovať, či bol prebratý učebný plán prostredníctvom videí v takom rozsahu, ako je vydaná akreditácia (resp. osvedčenie/oprávnenie/registrácia); účastníci vzdelávania musia mať možnosť odkonzultovať prípadné otázky s lektorom, pričom táto konzultačná činnosť nemusí prebiehať online priamo počas sledovania videí, ale môže sa uskutočňovať aj následne; za primerané uplatňovanie dištančnej formy vzdelávania je zodpovedný poskytovateľ kurzu; za miesto konania rekvalifikácie pri dištančnej forme sa považuje trvalý pobyt UoZ),
- kombinová forma (ide o kombináciu prezenčnej a dištančnej formy, pričom v každej časti platia vyššie uvedené podmienky)
Kto môže byť poskytovateľom rekvalifikácie?
Poskytovateľom rekvalifikácie (ďalej aj „poskytovateľ“) na účely tohto projektu môže byť vzdelávacia inštitúcia (vzdelávací subjekt), ktorá:
- pôsobí na otvorenom trhu práce v oblasti vzdelávania najmenej jeden rok (splnenie tejto podmienky bude úrad preverovať vo vzťahu k dátumu zaevidovania podanej Žiadosti o poskytnutie príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ na úrade – napríklad, ak bola predložená Žiadosť o poskytnutie príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ na úrade zaevidovaná dňa 15.03.2024, poskytovateľ rekvalifikácie musí pôsobiť na otvorenom trhu práce v oblasti vzdelávania minimálne od 15.03.2023 (vrátane); rozhodujúce je, odkedy má vzdelávací subjekt v príslušnom registri (napr. živnostenský register, obchodný register, register občianskych združení, resp. iné relevantné registre) v predmete činnosti zapísané oprávnenie na vykonávanie vzdelávacej činnosti, t. j. na vykonávanie vzdelávania dospelých, mimoškolskej vzdelávacej činnosti, resp. obdobného predmetu súvisiaceho so vzdelávaním (nie je smerodajné, kedy bola vydaná akreditácia/oprávnenie na realizáciu konkrétneho vzdelávacieho programu),
- je oprávnená realizovať vzdelávanie v zmysle platnej legislatívy SR,
- zrealizuje rekvalifikáciu pre žiadateľa z cieľovej skupiny projektu,
- zrealizuje rekvalifikáciu na území SR.
Za poskytovateľa rekvalifikácie sa považuje vzdelávacia inštitúcia, ktorú si vyberie UoZ a ktorá patrí do jednej z kategórií vzdelávacích inštitúcií v zmysle zákona o celoživotnom vzdelávaní V zmysle § 5 zákona o celoživotnom vzdelávaní sa za vzdelávacie inštitúcie ďalšieho vzdelávania považujú:
- gymnáziá, stredné odborné školy, konzervatóriá, školy pre deti a žiakov so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami, základné umelecké školy, jazykové školy a vysoké školy, ktoré okrem školského vzdelávania uskutočňujú aj vzdelávacie programy,
- právnické osoby, ktorých predmetom činnosti je vzdelávanie a činnosti priamo súvisiace so vzdelávaním,
- fyzické osoby – podnikatelia, ktorých predmetom činnosti je vzdelávanie a činnosti priamo súvisiace so vzdelávaním.
Za oprávneného poskytovateľa bude považovaný vzdelávací subjekt, ktorý zabezpečuje rekvalifikáciu na základe:
- príslušnej akreditácie vydanej poskytovateľovi v zmysle právnych predpisov SR alebo
- iného relevantného oprávnenia, ktoré umožňuje zabezpečenie rekvalifikácie vydaného poskytovateľovi v zmysle právnych predpisov SR alebo
- súhlasného stanoviska Aliancie sektorových rád (ďalej aj „ASR“) alebo
- v prípade vzdelávacích programov, na realizáciu ktorých nie je potrebná akreditácia, oprávnenie alebo nebolo vydané súhlasné stanovisko Aliancie sektorových rád, bude akceptované, ak poskytovateľ rekvalifikácie preukáže spôsobilosť realizovať rekvalifikáciu na základe splnenia podmienok vymedzených v § 5 zákona o celoživotnom vzdelávaní.
V prípade, ak bude rekvalifikácia zameraná profesijne/odborne, bude sa zohľadňovať aj na to, kto je žiadateľom o príspevok:
- ak žiadateľ nedisponuje žiadnymi odbornými kompetenciami v danej oblasti, t. j. profesijné/odborné vzdelávanie bude zamerané na získanie základnej odbornej kvalifikácie, vtedy je potrebná akreditácia vzdelávania na konkrétny vzdelávací program,
- iného relevantného oprávnenia, ktoré umožňuje zabezpečenie rekvalifikácie vydaného poskytovateľovi v zmysle právnych predpisov SR alebo
- ak žiadateľ už disponuje základnými odbornými kompetenciami v danej oblasti, teda pôsobí v danej oblasti a/alebo má zodpovedajúce vzdelanie, t. j. profesijné/ odborné vzdelávanie bude zamerané na rozšírenie profesijných/odborných zručností v danej oblasti (pôjde o tzv. nadstavbový kurz), vtedy bude možné akceptovať aj vzdelávanie, ktoré nebude akreditované. Poskytovateľ rekvalifikácie musí v tomto prípade disponovať oprávnením na poskytovanie príslušného predmetu podnikania a zároveň na spôsobilosť realizovať rekvalifikáciu v súlade s § 5 zákona o celoživotnom vzdelávaní, t. j. musí disponovať oprávnením na vzdelávanie dospelých, mimoškolskú vzdelávaciu činnosť alebo obdobné služby, ktoré vzdelávanie dospelých zahŕňajú (všeobecne alebo v tej istej danej oblasti).
V prípade, ak bude rekvalifikácia zameraná profesijne/odborne, ale pôjde o vzdelávací program, na ktorý sa nevydáva akreditácia, budú akceptované relevantné druhy osvedčení, oprávnení, registrácií, stanov a pod. vydaných podľa osobitných legislatívnych predpisov SR (napr. zákon č. 93/2005 Z. z. o autoškolách a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, zákon č. 280/2006 Z. z. o povinnej základnej kvalifikácii a pravidelnom výcviku niektorých vodičov v znení neskorších predpisov, zákon č. 124/2006 Z. z. o bezpečnosti a ochrane zdravia pri práci a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov atď.), ktorými poskytovateľ rekvalifikácie preukáže spôsobilosť realizovať rekvalifikáciu.
V prípade, ak bude rekvalifikácia zameraná na prenositeľné kompetencie, bude sa akceptovať spôsobilosť poskytovateľa rekvalifikácie realizovať rekvalifikáciu v súlade § 5 zákona o celoživotnom vzdelávaní, t. j. poskytovateľ musí disponovať oprávnením na vzdelávanie dospelých, mimoškolskú vzdelávaciu činnosť alebo obdobné služby, ktoré vzdelávanie dospelých zahŕňajú (všeobecne alebo v tej istej danej oblasti).
V prípade kurzov so zameraním na cudzie jazyky, ktoré sú osobitnou oblasťou vzdelávania, je oprávnený poskytovateľ rekvalifikácie, ktorý má:
- oprávnenie na vyučovanie v odbore cudzích jazykov (viazanú živnosť na konkrétny jazyk) alebo
- akreditáciu na konkrétne jazykové vzdelávanie (spravidla odborného charakteru) alebo
- má oprávnenie na vzdelávanie dospelých, mimoškolskú vzdelávaciu činnosť alebo obdobné služby, ktoré vzdelávanie dospelých zahŕňajú a súčasne preukáže, že disponuje odborným garantom zodpovedajúcim za kvalitu vzdelávania v konkrétnom cudzom jazyku.
Odborným garantom môže byť štatutár, resp. zamestnanec poskytovateľa vzdelávania, ktorý má požadované vzdelávanie v danej oblasti, resp. lektor, ktorý disponuje živnostenským oprávnením v odbore vyučovania daného cudzieho jazyka, ktorý ak nie je zamestnancom poskytovateľa vzdelávania, musí s ním byť v zmluvnom vzťahu. Odbornú garanciu je potrebné preukázať formou vyhlásenia garanta o zodpovednosti za kvalitu pri realizácii vzdelávania v konkrétnom cudzom jazyku, z ktorého bude zrejmá aj forma príslušnosti, resp. pracovného alebo iného zmluvného vzťahu k poskytovateľovi vzdelávania, pokiaľ nebude tento vzťah s poskytovateľom vzdelávania preukázaný inak.
Kto môže byť oprávneným žiadateľom?
Oprávneným žiadateľom sú nasledovní žiadatelia spĺňajúci podmienky cieľovej skupiny:
- uchádzač o zamestnanie - podľa § 6 ods.1 zákona o službách zamestnanosti je to občan, ktorý môže pracovať, chce pracovať, hľadá si zamestnanie a je vedený v evidencii UoZ úradu,
- znevýhodnený uchádzač o zamestnanie - podľa § 8 ods. 1 zákona o službách zamestnanosti je to:
- občan mladší ako 26 rokov veku, ktorý ukončil príslušným stupňom vzdelania sústavnú prípravu na povolanie v dennej forme štúdia pred menej ako dvomi rokmi a od jej ukončenia nemal pravidelne platené zamestnanie,
- občan starší ako 50 rokov veku,
- občan vedený v evidencii UoZ menej ako 12 po sebe nasledujúcich mesiacov,
- občan, ktorý dosiahol vzdelanie nižšie ako stredné odborné vzdelanie podľa §16 ods. 4 písm. b) zákona o výchove a vzdelávaní,
- občan, ktorý v období najmenej 12 po sebe nasledujúcich kalendárnych mesiacov pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie nemal pravidelne platené zamestnanie a nevykonával alebo neprevádzkoval samostatnú zárobkovú činnosť dlhšie ako 6 po sebe nasledujúcich mesiacov,
- štátny príslušník tretej krajiny, ktorému bol udelený azyl alebo ktorému bola poskytnutá doplnková ochrana,
- občan, ktorý žije ako osamelá dospelá osoba s jednou alebo viacerými osobami odkázanými na jeho starostlivosť alebo starajúca sa aspoň o jedno dieťa pred skončením povinnej školskej dochádzky podľa §19 zákona o výchove a vzdelávaní,
- občan so zdravotným postihnutím,
- občan, ktorý ukončil poberanie materského alebo poberanie rodičovského príspevku menej ako dva roky pred zaradením do evidencie uchádzačov o zamestnanie a ktorý počas poberania materského alebo počas poberania rodičovského príspevku nemal príjem zo zárobkovej činnosti zamestnanca a zo samostatnej zárobkovej činnosti,
-
mladý uchádzač o zamestnanie - na účely projektu ide o mladého UoZ vo veku do 30 rokov (30 rokov mínus 1 deň), ktorý je v situácii NEET.
Za NEET sa považuje UoZ, ktorý nie je zamestnaný, nepokračuje v procese vzdelávania alebo tréningu, ani v procese odbornej prípravy (not in employment, education or training), t. j. ktorý:
- nie je zamestnaný = nie je v pracovnom pomere alebo v obdobnom pracovnom vzťahu (netýka sa práce na dohodu, ktorá sa nepovažuje za zamestnanie v zmysle zákona o službách zamestnanosti), ani nie je zaradený na niektorý z nástrojov AOTP, v rámci ktorých sú UoZ umiestnení na trhu práce, teda sa zamestnajú,
- nepokračuje v procese vzdelávania = neštuduje (ani externe), ani nie je zaradený na žiadnom z nástrojov AOTP, v rámci ktorých sú UoZ stále vedení v evidencii UoZ (napr. poradenstvo, vzdelávanie, rekvalifikácia a pod.),
- nezúčastňuje sa na odbornej príprave (tréningu) = nezúčastňuje sa odbornej prípravy, pričom za odbornú prípravu sa v tomto prípade považuje učňovské školstvo, absolventská prax a pod.,
- znevýhodnený mladý uchádzač o zamestnanie - za znevýhodneného mladého UoZ sa považuje UoZ, ktorý spĺňa vyššie uvedené podmienky:
- mladého UoZ (UoZ má 30 rokov mínus jeden deň a zároveň je v situácii NEET) a zároveň
- znevýhodneného UoZ (v súlade § 8 ods. 1 zákona o službách zamestnanosti).
UoZ, ktorý pred zaradením do evidencie UoZ prevádzkoval alebo vykonával samostatne zárobkovú činnosť musí v zmysle § 70 ods. 7 zákona o službách zamestnanosti spĺňať nasledovné podmienky:
- má splnené daňové povinnosti podľa zákona o dani z príjmov,
- má splnené povinnosti odvodu preddavku na poistné na verejné zdravotné poistenie, poistného na sociálne poistenie a povinných príspevkov na starobné dôchodkové sporenie,
- nebola mu uložená pokuta za porušenie zákazu nelegálneho zamestnávania v období dvoch rokov pred podaním žiadosti o príspevok,
- nemá voči úradu splatné finančné záväzky,
- nie je v konkurze, likvidácii, nútenej správe alebo nemá určený splátkový kalendár podľa zákona o konkurze a reštrukturalizácii,
- nie je v konkurze, likvidácii, nútenej správe alebo nemá určený splátkový kalendár podľa zákona o konkurze a reštrukturalizácii,
Splnenie podmienok uvedených v písmenách a) až e) zisťuje úrad; splnenie podmienok uvedených v písmenách a) až c) môže preukázať aj žiadateľ. Splnenie podľa ods. 7 písm. f) preukazuje žiadateľ.
Aké tlačivo musí predložiť UoZ v prípade záujmu o príspevku na podporu rekvalifikácie?
V prípade záujmu o poskytnutie príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ je potrebné, aby UoZ predložil úradu, na ktorom je vedený v evidencii UoZ, Žiadosť o poskytnutie príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ.
Formulár ŽIADOSŤ O POSKYTNUTIE PRÍSPEVKU NA PODPORU REKVALIFIKÁCIE UCHÁDZAČA O ZAMESTNANIE poskytne UoZ úrad alebo ju UoZ získa TU, resp. elektronický formulár bude dostupný (po jeho sprístupnení) aj na Ústrednom portáli verejnej správy www.slovensko.sk.
Formulár žiadosti o príspevok obsahuje aj povinnú prílohu POTVRDENIE POSKYTOVATEĽA REKVALIFIKÁCIE O ZABEZPEČENÍ REKVALIFIKÁCIE (príloha č. 2 tohto oznámenia), ktoré na žiadosť UoZ vyplní a potvrdí vybraný poskytovateľ rekvalifikácie.
UoZ je povinný predložiť žiadosť o poskytnutie príspevku úradu najneskôr 30 kalendárnych dní pred začiatkom rekvalifikácie, pričom rozhodujúci je dátum doručenia úradu (t. j. zaevidovania v podateľni úradu, resp. elektronického doručenia).
Žiadosť môže UoZ podať na úrad osobne alebo poštou alebo elektronicky prostredníctvom elektronickej schránky (nie mailom).
Pri elektronickom zasielaní žiadosti prostredníctvom elektronickej schránky na Ústrednom portáli verejnej správy Slovensko.sk musí byť žiadosť podpísaná kvalifikovaným elektronickým (KEP). Úrad akceptuje aj podanie autorizované uznaným spôsobom autorizácie v zmysle § 1 ods. 1 písm. a) vyhlášky Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky č. 511/2022 o uznaných spôsoboch autorizácie v platnom znení. Autorizácia elektronického podania je vykonaná použitím:
- úradného autentifikátora vydaného do 20. júna 2021, ktorá je založená na kvalifikovanom certifikáte pre elektronický podpis, na ktorého osobitné atribúty v styku s orgánmi verejnej moci sa vzťahuje všeobecný predpis o dôveryhodných službách, a je reprezentovaná ako zdokonalený elektronický podpis,
- zdokonaleného elektronického podpisu založeného na kvalifikovanom certifikáte, ktorý je uložený na inom zariadení ako úradnom autentifikátore.
V prípade počítania lehôt vo vzťahu k predkladaniu žiadostí o poskytnutie príspevku na rekvalifikáciu UoZ sa postupuje tak, že za prvý deň lehoty sa považuje deň predchádzajúci dňu, ktorý je stanovený ako predpokladaný začiatok rekvalifikačného kurzu. Za posledný sa považuje 30-ty deň tejto lehoty (lehota na určenie posledného možného dňa doručenia žiadosti na úrad sa stanovuje smerom dozadu). V prípade, ak posledný deň lehoty pripadne na sobotu, nedeľu alebo sviatok, je posledným dňom lehoty pri:
- elektronickom podaní tento dátum, napriek tomu, že pripadá na sobotu, nedeľu alebo sviatok,
- osobnom doručení alebo doručení poštou, najbližší predchádzajúci pracovný deň.
Aké sú podmienky oprávnenosti žiadosti UoZ o príspevok?
Úrad po prijatí žiadosti o príspevok vykoná kontrolu formálnej správnosti predloženej žiadosti a následne individuálne pri každej žiadosti posúdi, či spĺňa nasledovné podmienky oprávnenosti:
- UoZ predložil úradu žiadosť najneskôr 30 kalendárnych dní pred predpokladaným začiatkom rekvalifikácie
- UoZ je vedený v evidencii UoZ
- UoZ spĺňa podmienky § 70 ods. 7 zákona o službách zamestnanosti
- Pracovná pozícia (profesia), na ktorej sa UoZ chce uplatniť po absolvovaní rekvalifikácie a ktorou preukazuje možnosť uplatnenia sa na trhu práce sa nachádza v zozname voľných pracovných miest zverejnených úradom alebo na informačnom portáli služieb zamestnanosti (www.sluzbyzamestnanosti.gov.sk) alebo na iných verejne dostupných pracovných portáloch (napr. www.profesia.sk, www.kariera.sk a pod.) alebo v inom relevantnom dokumente, ktorý musí byť aktuálny v čase predloženia žiadosti (ak je v ňom uvedený dátum nástupu do zamestnania, nemôže byť skorší ako dátum predpokladaného ukončenia rekvalifikácie). UoZ uviedol názov dokumentu alebo link/odkaz na jeho verejne dostupnú elektronickú verziu, v ktorom preukáže možnosť uplatnenia sa po absolvovaní rekvalifikácie napr. inzerát, prísľub od zamestnávateľa, zoznam voľných pracovných miest a pod.
- UoZ predložil aktuálny a relevantný dokument (napr. inzerát, prísľub od zamestnávateľa, zoznam voľných pracovných miest a pod.), ktorým preukazuje možnosť uplatnenia sa na trhu práce po absolvovaní rekvalifikácie
- Rekvalifikáciou sa posilnia zručností UoZ, ktoré sú relevantné k zelenej transformácii hospodárstva alebo digitálnej transformácii hospodárstva alebo nedostatkovým pracovným pozíciám alebo sektorom s rozvojovým potenciálom (ak boli takéto sektory špecifikované) alebo individuálnym potrebám UoZ vo vzťahu k požiadavkám trhu práce
- UoZ relevantným spôsobom zdôvodnil potrebu absolvovania požadovanej rekvalifikácie v súvislosti so zvýšením svojich predpokladov uplatniť sa na uvedenej pracovnej pozícii
- Rekvalifikácia nie je zameraná na získanie vodičského oprávnenia skupiny B
- Miesto realizácie rekvalifikácie je na území SR
- Predpokladaný dátum skončenia rekvalifikácie je najneskôr 31.01.2026
- Úrad neposkytol UoZ v priebehu predchádzajúcich piatich rokov príspevok na rovnaké alebo obdobné vzdelávanie podľa § 46, § 46a alebo § 54 zákona o službách zamestnanosti
- UoZ nebude v tom istom období poskytnutý príspevok súvisiaci so vzdelávaním podľa § 46, § 46a alebo § 54 zákona o službách zamestnanosti
- Poskytovateľ rekvalifikácie pôsobí na otvorenom trhu práce v oblasti vzdelávania najmenej 1 rok
- Poskytovateľ rekvalifikácie relevantne preukázal, že zabezpečuje rekvalifikáciu na základe príslušnej akreditácie vydanej poskytovateľovi v zmysle právnych predpisov SR alebo iného relevantného oprávnenia, ktoré umožňuje zabezpečenie rekvalifikácie vydaného poskytovateľovi v zmysle právnych predpisov SR alebo súhlasného stanoviska ASR alebo spôsobilosti realizovať rekvalifikáciu vymedzenej v § 5 zákona o celoživotnom vzdelávaní
- Akreditácia, oprávnenie, súhlasné stanovisko ASR alebo spôsobilosť realizovať rekvalifikáciu je platná ku dňu predpokladaného dátumu skončenia rekvalifikácie alebo poskytovateľ vzdelávania predložil potvrdenie preukazujúce, že požiadal o predĺženie akreditácie, oprávnenia, súhlasného stanovisko ASR alebo spôsobilosti realizovať rekvalifikáciu
- Poskytovateľ rekvalifikácie predložil k potvrdeniu o zabezpečení rekvalifikácie relevantné dokumenty preukazujúce, že cena kurzovného je primeraná na trhu cenový prieskum alebo vyjadrenie k nezrealizovaniu cenovému prieskumu.
Zároveň bude úrad bude pri každej žiadosti individuálne posudzovať aj účelnosť a hospodárnosť nákladov vynaložených na rekvalifikáciu.
V prípade, ak budú k posúdeniu žiadosti o príspevok potrebné podrobnejšie informácie o vedomostiach, zručnostiach a schopnostiach, ktoré účastník rekvalifikácie získa jej absolvovaním, je úrad oprávnený požiadať poskytovateľa o doplnenie profilu absolventa, ktorý bude obsahovať tieto informácie.
V prípade ak budú pri kontrole kompletnosti a oprávnenosti predloženej žiadosti zistené nedostatky, ktoré je možné odstrániť, úrad vyzve UoZ na ich odstránenie.
Proces posudzovania žiadosti úradom môžu ovplyvniť aj rôzne negatívne, resp. pozitívne skutočnosti, ktoré nie sú súčasťou stanovených podmienok oprávnenosti, ale ktoré môžu mať vplyv na schválenie alebo neschválenie príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ. Ich relevanciu vyhodnocuje úrad.
Na základe posúdenia všetkých stanovených podmienok a relevantných skutočností riaditeľ úradu rozhodne o schválení alebo neschválení príspevku na podporu rekvalifikácie UoZ. O výsledku bude UoZ informovaný písomne.
Jeden UoZ môže byť do tohto projektu zaradený maximálne dva krát. V prípade modulových vzdelávacích programov sa za jednu rekvalifikáciu považuje taká rekvalifikácia, po ukončení ktorej bude vydaný jeden dokument (certifikát, osvedčenie a pod.), bez ohľadu na počet modulov, ktoré boli jej súčasťou.
V prípade, ak UoZ prejaví záujem o druhý príspevok v rámci projektu, podporené môžu byť rekvalifikácie, ktoré na seba nadväzujú, pričom druhé podporenie musí nasledovať až po ukončení záväzkov vyplývajúcich z prvej dohody uzatvorenej medzi úradom a UoZ. V prípade, ak UoZ požiada o príspevok na nesúvisiace rekvalifikácie, je možné poskytnúť príspevok len v opodstatnených prípadoch.
Zdroj:
Ústredie práce sociálnych vecí a rodiny. [dostupné online] [cit. 2024-04-24]
Dostupné: https://www.upsvr.gov.sk/narodne-projekty-oznamenia-o-moznosti-predkladania-ziadosti-o-poskytnutie-financneho-prispevku/narodny-projekt-zrucnosti-pre-trh-prace-rekvalifikacie-uchadzacov-o-zamestnanie.html?page_id=1346528